Zapewne wielu z was oferuje swoim klientom rozmaite rabaty, np. za długość rezerwacji, wczesną rezerwację, za posiadanie kart rabatowych lub z tytułu wieku. Oprócz rabatów zdarzają się także dopłaty za krótką rezerwację, a czasami także za to, że klient odwiedzi was z pieskiem.
Dziś zademonstrujemy w jaki sposób w naszym systemie rezerwacji online zdefiniować rabat lub dopłatę.
Rabaty/dopłaty tworzymy na ekranie szczegółów oferty standardowej (w menu głównym wybierz OFERTY, a następnie ofertę standardową).
Następnie w sekcji związanej z rabatami ustal maksymalny dopuszczalny rabat (nawet gdy klientowi będą przysługiwało wiele rabatów, to ich wartość nie będzie mogła przekroczyć ustalonego w tym miejscu progu) i naciśnij Dodaj rabat aby przystąpić do konfiguracji rabatów.
W nowym oknie należy wprowadzić nazwę i opis rabatu. Obie te wartości będą prezentowane klientowi podczas dokonywana rezerwacji online. Następnie określamy jakiego typu rabat chcemy zdefiniować:
- Liczba dni na ile zarezerwowany jest obiekt – rabat/dopłata naliczana jest automatycznie na podstawie liczby dni na jaką rezerwowany jest obiekt
- Liczba dni przed zarezerwowanym okresem – rabat/dopłata naliczana jest automatycznie na podstawie liczby dni jaka pozostała do rozpoczęcia pobytu
- Opcja wybierana przez klienta – rabat/dopłata naliczana jest tylko wtedy gdy klient zaznaczy, że chce skorzystać z rabatu lub dopłaty (np. posiadacz karty rabatowej)
Po wybraniu typu warunku, należy zdefiniować progi rabatu. W tym celu naciśnij Dodaj nowy próg.
W nowym oknie podajemy nazwę progu i ustalamy warunek, jaki musi zostać spełniony aby rabat został naliczony oraz wartość przyznawanego rabatu. Wartość można zdefiniować zarówno jako procent od ceny rezerwowanego obiektu lub stałą wartość kwotową.
W ramach rabatu „za wczesną rezerwację” utworzyliśmy 2 progi.
Ze zdefiniowanych progów wynika, że jeżeli klient dokona rezerwacji na 120 dni przed przyjazdem (lub wcześniej) to spełnione zostaną warunki dla obu progów.
Niemniej w takim przypadku klient otrzyma tylko jeden, korzystniejszy dla niego, rabat.
W naszym przypadku będzie to 10% wartości rezerwowanego obiektu.
W przypadku rabatów, które mają obowiązywać tylko w ustalonym okresie, należy podać daty jego obowiązywania (np. rabat może być przyznawany tylko przy rezerwacjach w niskim sezonie). Jeżeli chcemy aby obowiązywał przez cały czas to pozostawiamy daty puste.
Domyślnie tworzone rabaty nie będą dostępne dla ofert typu Last Minute. Jeśli chcesz aby jakiś rabat był naliczany także w tych ofertach, musisz zaznaczyć stosowne pole na tym ekranie.
Dopłaty do rezerwacji tworzymy w sposób analogiczny do rabatów.
Przykłady kilku często spotykanych rabatów/dopłat
First Minute – rabat za rezerwację dokonaną z dużym wyprzedzeniem
Rabat dla studenta (np. tylko we wrześniu)
Zniżka dla posiadaczy karty rabatowej
Dopłata za psa (powinniśmy także zaznaczyć aby była liczona w ofercie Last Minute)